اجرای ۳۱ هزار و ۴۵۰ طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خوزستان  

مدیر طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: طی اقدامات خود توانستیم ۳۱ هزار و ۴۵۰ طرح را در استان خوزستان به اجرا در آوریم و این اقدام توانسته است نزدیک به ۱۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کند.  

محسن مردعلی مدیر طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت در راستای رسالتی خود، در حوزه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مناطق مختلف کشور اقدامات اجرایی خود را انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه به استان خوزستان به شکل ویژه پرداخته شده است و استان اول ما در حوزه حمایتی است، افزود: در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی و به لحاظ ضریب اجرای طرح، ضریب قابل قبولی را داشته است.

مدیر طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت با اشاره به فعالیت ۶۵ نفر از مجریان و تسهیل‌گران خود در استان خوزستان ادامه داد: طی اقدامات خود توانستیم ۳۱ هزار و ۴۵۰ طرح را در استان خوزستان به اجرا در آوریم و این اقدام توانسته است نزدیک به  ۱۰۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استان ایجاد کند.

آقای مردعلی با بیان اینکه کل حجم سرمایه‌گذاری و مشارکت آورده‌ای که خود مردم در این طرح داشته‌اند چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است،   گفت:  این عدد بسیار تاثیرگذاری بوده و توانسته چهره‌ی خوبی از فرهنگ و چارچوب اشتغالزایی را در سطح استان به‌وجود آورد.

او  با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در سطح استان افزود: هزار و ۳۰۰ روستا در سطح استان خوزستان مورد حمایت قرار گرفتند و در همه شهرستان‌های این کار به شکل ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیر طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: در راستای این حمایت‌ها ۵۰ شرکت دانش بنیان هم در این استان مورد حمایت قرار داده‌ایم و این شرکت‌ها توانستند هم در حوزه‌ی داخلی بازار‌های بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد و هم در حوزه صادرات موفق عمل کنند و صادرات بسیار خوبی در سطح کشور‌های منطقه و حتی کشور‌های اروپایی داشته باشند.

آقای مردعلی ادامه داد: امسال هم برنامه‌های بسیار خوبی را برای استان خوزستان پیش‌بینی کرده‌ایم و این رویه ادامه خواهد داشت.

او  گفت: طبق پیش‌بینی‌ها ۱۰ الی ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم را از طریق طرح‌های اشتغالزایی که بنیاد برکت در سطح استان دارد اجرا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم انجام بدهیم. نزدیک به ۴۰ درصد از این طرح‌ها در حال حاضر در سال‌جاری اجرا شده است و امیدواریم تا پایان سال به اجرا در آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.